moncika-kreativ.blog

moncika-kreativ.blog

nedeľa 26. mája 2013

Výlet

Ahojte  milé šikulky,
moje tvorenie momentálne stagnuje, má to na svedomí toto obdobie záhradných prác a pokušenia chodiť do prírody. Dnešnú nedeľu som strávila v susednom Maďarsku na stretnutí Slovákov žijúcich v zahraničí. Tradične sa koná  spoločný výstup na vrch Pilíš, po slovensky Pleš, v nadmorskej výške 756m. Nafotila som pre vás krásu tamojšej prírody, ktorá sa ničím nelíši od tej našej. Ani som sa necítila ako v cudzine, pretože cestou bolo počuť iba ľubozvučnú slovenčinu. Zišli sa Slováci z Mlynkov zo Slovenského raja, ale aj z rovnomennej obce v Maďarsku, z Kremnice, z nášho mesta vyše 20 Slovákov a aj z rôznych maďarských obcí, ba dokonca aj z Budapešti.. Tak vás trocha prevediem cestami a necestami. 

Na tomto obrázku vidíte stredisko Pilíšskych Slovákov, alias nový Slovenský dom v maďarských Mlynkoch, pretože do starého domu  Slovákom zakázali prístup. 

 Cestou som videla takúto peknú krčmu. Inak niektoré domčeky v obci mali typickú slovenskú architektúru. Pripomínali mi domček mojich starých rodičov.


 Lúka bola plná farebných kvetov a margarétky som dávno nikde nevidela, tu ich bolo neúrekom. Mám z nich aj kytičku vo váze, ale tú som vám zabudla odfotiť.













Dnešný deň bol dosť náročný, takže teraz hajde do postele, ďakujem vám za návštevu a prajem dobrú noc!

mončika

2 komentáre:

  1. Moničko,tak to musel být perfektní výlet...z krajiny sálá tolik energie...fotky jsou úžasné...přeji ti pěkný začátek týdne papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Monči, měli jste krásný výlet, setkání a výšlap! Fotečky hodně napovídají ... krajina je nádherná! Přeji hezký týden a děkuji za návštěvu u mne... Maru

    OdpovedaťOdstrániť